Nu går det åt frön minsann...

När jag steg upp i morse såg jag 
olyckliga blåmesar ute.
Maten var slut i fågelmataren.


When I got up this morning  i found 
unhappy blue tits.
There were no more seeds in the 
food container.
(Rosie give me the right word when you read this)

 

Jag fyllde på med mera frön och när jag
tittade nästa gång fanns här ändå fler fåglar.


I filled up with more seed and I when I looked again after
a little while there were 
lots more birds

Jag köpte några en omgång med talgbollar också.
Fåglarna lär nog hitta dom rätt fort när solen går upp.
I also bought  suet balls.
The birds will find them as soon as it gets lighter tomorrow
morning..

Kommentarer
Postat av: demianpukki

Brava matte..!!

2012-02-16 @ 21:44:39
Postat av: Rosie

beauty of our flying birds with graceful wings .. love viewing them! Thanks x

2012-02-17 @ 00:02:56
Postat av: Marre

Underbara bilder på pippiar och här matas åxå, fattas bara!"

2012-02-18 @ 08:37:01
URL: http://papillonbus.bloggplatsen.se/
Postat av: Åke Blomqvist

Ja gäller att mata om man börjat :)

2012-02-19 @ 14:47:49
URL: http://www.nacka144.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0