Promenad i mars solen.. Walk in the sun of march.

Promenaden idag tog mig ner till sjön.
Isen ligger fortfarande men börjar smälta
sakta här o var.
The walk today took me down to the lake.
The ice is still there but it has begun to melt
a little here and there.
Som ni säkert märkt tycker jag om is som motiv.
Jag tycker om när solen får isen att skina och glittra.
As you probably have noticed I like ice as photo subject.
I love it when the sun makes the ice shine and glitter.

På hem vägen såg jag flera ställen där det nu är översvämmat.
Nu börjar det kännas lite som vår även om det är för tidigt att
ropa hej än så länge.
On the walk home I did see several places where it was flooded.
It really begins to feel like spring even if its a little to early
to believe it yet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

SPRING what lovely word. I smell the freshness from across the blue :)

2012-03-03 @ 00:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0